در کتاب مفاتیح الجنان صفحه ۶۲ مینویسد: نماز حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه دو رکعت است: می خوانی در هر دو رکعت سوره حمد را تا إیّاک نعبد و إیّاک نستعین و چون به این آیه رسیدی آن را صد مرتبه میگوئی و در مرتبه آخر سوره را تمام میکنی پس قل هو الله احد را یک بار میخوانی و چون از نماز فارغ شدی این دعا را میخوانی: اللّهم عَظُم البلاء… یا محمد یا علی یا علی یا محمد إکفیانی فإنّما کافیای یا محمد یا علی یا علی یا محمد اُنصرانی فإنّکما ناصرای یا محمد یا علی یا علی یا محمد إحفظانی فإنّکما حافظای…
معنی إیّاک نعبد و إیّاک نستعین که برای تاکید بر آن گفته صد بار تکرار شود این است که: خدایا ما فقط تو را میپرستیم و فقط از تو یاری میجوئیم یعنی از غیر تو یاری نمیجوئیم. و این معنی با جمله “إکفیانی فإنّکما کافیای” که می گوید ای محمد، ای علی کفایت کنید مرا چون شما کفایت کننده منید کاملا در تضاد است.
بتپرستان هم نمیگفتند بتها خالق و آفریدگارند بلکه میگفتند ما فقط بتها را یرای این عبادت می کنیم که ما را به خدا نزدیک نمایند. همان طور که در قرآن کریم در آیه ۳ سوره زمر از قول آنها می گوید:… مانعبدهم إًٌٍلاّ لِیقربونا إلی الله زُلفی…
۴ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید
عالی بود. خیلی ممنون..
عالی بود. خییییلی ممنون
متشکرم
« أَلَيْسَ اللَّهُ بِكَافٍ عَبْدَهُ ۖ وَيُخَوِّفُونَكَ بِالَّذِينَ مِنْ دُونِهِ ۚ وَمَنْ يُضْلِلِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِنْ هَادٍ » سوره زُمَر آیه ۳۶. یا محمد و یا علی و یا علی و یا محمد إکفیانی فانکما کافیان بر خلاف آیه هست. رسول گرامی ( ص ) فرموده اند: سخنان ما را بر قرآن عرضه کنید، اگر خلاف قرآن بود نپذیرید و از ما نیست. «آنچه از جانب من به شما رسید و موافق قرآن بود، آن را من گفتهام و آنچه به شما رسید و مخالف قرآن بود، من آن را نگفتهام.»